حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۱ Thursday, 19 May , 2022 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3139 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 10×
نبود توازن فرصت آموزشی در خوزستان باید بررسی شود
02 بهمن 1398 - 18:21
شناسه : 1378
2

نبود توازن فرصت آموزشی در خوزستان باید بررسی شود اهواز – پایگاه خبری جنوب آگاه – مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش گفت: توازن در فرصت و فضای آموزشی در آموزش و پرورش خوزستان وجود ندارد که باید این موضوع بررسی ، و برای آن راهکاری ارایه شود. به گزارش پایگاه خبری جنوب آگاه عبدالرسول […]

ارسال توسط :
پ
پ

نبود توازن فرصت آموزشی در خوزستان باید بررسی شود

اهواز – پایگاه خبری جنوب آگاه – مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش گفت: توازن در فرصت و فضای آموزشی در آموزش و پرورش خوزستان وجود ندارد که باید این موضوع بررسی ، و برای آن راهکاری ارایه شود.

به گزارش پایگاه خبری جنوب آگاه عبدالرسول عمادی روز چهارشنبه در نشستی که با حضور معاونان وزیر ٖآموزش و پرورش و رییس ادارات آموزش و پرورش خوزستان در سرسرای اجتماعات هتل فجر اهواز برای بررسی تدوین سند چشمانداز توسعه آموزش و پرورش خوزستان برگزار شد بیان کرد: وزیر آموزش و پرورش در نخستین سفر خود به خوزستان در شورای آموزش و پرورش قول داد که کارگروه ارتقای شاخص های آموزش و پرورش خوزستان برای نخستین بار در کشور تشکیل شود.

وی گفت: امسال این کارگروه در وزارت آموزش و پرورش تشکیل شد و مقرر شد که سند چشم انداز توسعه آموزش و پرورش خوزستان نیز برای این استان تدوین شود.

عمادی با اشاره به اینکه تدوین سند آموزش و پرورش خوزستان می‌تواند تجربه خوبی برای سایر استان‌ها باشد افزود: همچنین مقرر شده برای استان‌های سیستان و بلوچستان و آذربایجان غربی نیز این سند تدوین شود تا مشکلات در بخش آموزش و پرورش این مناطق مشخص و برطرف شود.

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در کارگروه ارتقای شاخص های آموزش و پرورش خوزستان سه موضوع تامین نیروی انسانی، ایجاد فرصت برابر آموزشی و فضای آموزشی استان مورد بررسی قرار می گیرد تا مشکلات در این بخش برطرف شود.

وی گفت:پس از تشکیل این کارگروه از معاونان وزیر آموزش و پرورش خواسته شد که شاخصهای مختلف آموزشی خوزستان را مطالعه و بررسی کنند.

عمادی افزود:مجری تدوین سند ارتقای آموزش و پرورش خوزستان آقای غنضفرپور عضو هیات علمی دانشگاه کرمان که پیش از این سندی برای آموزش و پرورش کرمان تدوین کرده بود سپرده شد تا با تیم علمی خود در مدت چهار ماه این سند را با مطالعات میدانی تدوین کنند.

مشاور عالی وزیر آموزش وپرورش با بیان اینکه با داشتن این سند می‌توان وضعیت آموزش و پرورش خوزستان را بهبود داد بیان کرد: با داشتن یک برنامه جمعیتی از دانش‌آموزان خوزستان می‌توان ساخت مدرسه در این استان را بر اساس نیاز منطقه و به درستی انجام داد.

وی گفت: از روسای ادارات آموزش و پرورش خوزستان تقاضا دارم که با این گروه علمی همکاری کنند تا سند در مدت تعیین شده و با دقت هر چه بیشتر و بهتر تهیه شود.

وی افزود: این سند می تواند مبنای مطالبات آموزش و پرورش از خیران و وزارتخانه برای تامین اعتبار و یا رفع مشکلات در این بخش باشد.

وی با بیان اینکه پیشنهاد میکنم که از درون این مطالعات ۴۰ سند و برای ۴۰ منطقه آموزشی خوزستان تدوین شود گفت:وزیر آموزش و پرورش اصرار دارد که تدوین این سند هرچه زودتر انجام شود تا امکان تامین اعتبار برای رفع مشکلات آموزش و پرورش خوزستان در دولت یازدهم وجود داشته باشد.

عمادی با اشاره به تامین نیرو به عنوان یکی از مشکلات آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: در سال های آینده وضعیت نیروی انسانی در خوزستان بدتر خواهد شد؛ از سویی خروجی دانشگاه فرهنگیان جوابگوی نیاز نیروی انسانی آموزش و پرورش نیست.

سند توسعه آموزش وپرورش خوزستان نقشه راه باقی استان‌ها است

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش نیز در این نشست بیان کرد: تدوین سند توسعه آموزش و پرورش خوزستان یک کار جهادی،و یک برنامه و نقشه راه بر اساس داده‌های میدانی است که از این مدل می توان برای تهیه سند در سایر استان ها نیز استفاده کرد.

رضوان حکیم زاده بیان کرد: نرخ پوشش تحصیلی دوره ابتدایی در خوزستان ۹۷.۹۹ است که نرخ مناسبی است.

وی گفت: ۴۷.۹ درصد از نیروی انسانی در دوره ابتدایی با مدرک غیر مرتبط مشغول به کار هستند و میانگین کشوری آن نیز ۴۸ درصد است این در حالی است که بر اساس سند تحول بنیادین معلمان در دوره ابتدایی باید بر اساس مدرک مرتبط جذب شوند.

حکیم زاده افزود: با وجود آمار بالای دانشکده‌های علوم تربیتی باید برنامه‌ریزی شود تا دانشجویان بیشتری در این دانشکده‌ها تحصیل کنند تا در دوره ابتدایی از نیروهای مرتبط استفاده شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به استاندارد تراکم در کلاس های درس ادامه داد: استاندارد تراکم در کلاس درس ۲۰ نفر و تراکم مطلوب ۲۶ نفر است و نباید بیش از این تعداد تراکم کلاس درس در مدارس وجود داشته باشد. مدرسه مطلوب مدرسه‌ای است که فضای علمی و آموزشی مناسبی داشته باشد و از فضای کارگاهی و آزمایشگاهی برخوردار باشد.

حکیم زاده با بیان اینکه در کنار تامین فضا برای دانش‌آموزان باید به فکر تربیت آنها نیز باشیم افزود: فضای مدارس باید تاثیر مثبتی را در روحیه دانش‌آموزان ایجاد کند.

معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: خوزستان در بحث پوشش نوآموزان دوره پیش دبستانی در کشور پیشتاز بوده و امید است الگویی برای سایر استان‌ها باشد.

به گزارش ایرنا هیاتی پنج نفره متشکل از مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش، معاونان ابتدایی ، متوسطه، تربیت بدنی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش ، روز چهارشنبه برای شرکت در نشست کارگروه ارتقای شاخص‌های آموزش و پرورش خوزستان و بررسی موضوع تدوین سندچشم انداز توسعه آموزش و پرورش این استان به اهواز سفر کردند.

در این نشست تفاهم‌نامه تدوین سند توسعه آموزش و پرورش خوزستان بین یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه کرمان به عنوان مجری طرح (آقای عضنفرپور) ، وزارت آموزش و پرورش و اداره کل آموزش و پرورش خوزستان منعقد شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.