حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۱۹ مرداد , ۱۴۰۱ Wednesday, 10 August , 2022 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3937 تعداد نوشته های امروز : 25 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 10×
شهردار اهواز: موافق افزایش ساخت و ساز در حاشیه کارون نیستم
08 شهریور 1400 - 17:27
شناسه : 3453
1

اهواز – پایگاه خبری جنوب آگاه – شهردار اهواز با بیان اینکه موافق افزایش ساخت و ساز در حاشیه رودخانه کارون نیستم گفت: فضای تفرجگاهی با حفظ وضعیت طبیعی حاشیه کارون با حداقل ابنیه باید ایجاد شود. به گزارش پایگاه خبری جنوب آگاه رضا امینی دوشنبه پس از انتخاب از سوی شورای اسلامی شهر اهواز […]

ارسال توسط :
پ
پ

اهواز – پایگاه خبری جنوب آگاه – شهردار اهواز با بیان اینکه موافق افزایش ساخت و ساز در حاشیه رودخانه کارون نیستم گفت: فضای تفرجگاهی با حفظ وضعیت طبیعی حاشیه کارون با حداقل ابنیه باید ایجاد شود.

به گزارش پایگاه خبری جنوب آگاه رضا امینی دوشنبه پس از انتخاب از سوی شورای اسلامی شهر اهواز به عنوان شهردار در جمع خبرنگاران در خصوص حفاظت کیفی رودخانه کارون افزود: این رودخانه یکی از مهم ترین گزینه های جذاب برای گردشگران داخلی و خارجی است که با طراحی و اجرای یک برنامه بلند مدت امکان ایجاد فضای تفریحی و گردشگری ملی و بین المللی در حاشیه آن وجود دارد.

وی با بیان اینکه بزودی طرح ها و برنامه های خود را در رابطه با حاشیه رودخانه کارون ارایه خواهم داد گفت: با ساخت بنا و احداث صخره نباید حریم رودخانه کارون را تحت فشار قرار داد چرا که این اقدام باعث می شود تا ساحل رودخانه کارون زیبایی خود را از دست بدهد.

شهردار اهواز با اشاره به مشکلات عدیده اهواز از جمله دفع آب های سطحی، فاضلاب، عدم تعادل خدمات بین مناطق مختلف برخوردار و کم برخوردار، فضاسازی و زیباسازی شهر و حاشیه نشینی در سال های گذشته، تصریح کرد: ایجاد حاشیه زیبا برای رودخانه کارون باید جزو اولویت های مدیریت شهری باشد. امیدوارم با انسجام اعضای شورای شهر و با خدمت شبانه روزی حق مردم اهواز در این زمینه ادا شود.

 وی به شاخص های انتخاب شهرداران مناطق اهواز نیز اشاره کرد و افزود: شهرداران مناطق بر اساس تعهد، تخصص، پاکدستی و مدیریت جهادی انتخاب خواهند شد.

امینی با اشاره به موضوع متروی اهواز گفت: در بسیاری از کلان شهرها قطار شهری زمین گیر است و سرعت احداث خطوط قطار شهری کاهش پیدا کرده که یکی از دلایل این مساله کاهش اعتبار و افزایش هزینه است اگر چه در دنیا در شهرهای با جمعیت بیش از چهار میلیون نفر، احداث خطوط شهری صرفه اقتصادی دارد اما در کلان شهرهای ایران عموما برای احداث مترو اقدام شده است.

وی اضافه کرد: زیرساخت های اولیه احداث قطار شهری در اهواز فراهم شده و با پیمانکاران بزرگی برای تکمیل خط یک قرارداد منعقد شده است اما گلوگاه هایی( موانعی)  وجود دارد که باید بعد از کار کارشناسی بر اساس صلاحدید شورای شهر و به صورت اولویت رفع  شوند تا از این ناوگان ارزشمند در اهواز استفاده شود.

امینی در ادامه با اشاره به وضعیت دفع آب های سطحی و فاضلاب اهواز و لزوم تعامل با آبفا برای کاهش این مشکلات اظهار داشت: برای حل این مشکل تعامل بین بخشی بین شهرداری اهواز و آبفا ضروری است در غیر اینصورت هزینه ها هدر می رود. در حال حاضر در مجلس شورای اسلامی طرح اولیه ای در این خصوص در حال بررسی است که در صورت تصویب بسیاری از این ناهماهنگی ها از بین می رود.

امینی در نشست روز دوشنبه شورای اسلامی شهر اهوا با ۱۳ رای به عنوان شهردار اهواز انتخاب شد.

حکم شهردار پس از ۱۰ روز از سوی وزارت کشور تایید و ابلاغ می شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.